FAQ

Hur kan jag se era priser?

För att se priser på vår Svenska hemsida måste du först registrera dig. Det tar bara några minuter och när du är registrerad kan du se priserna på en gång. Följ denna link för att registrera dig hos Puckator.

Behöver jag ett användarnamn och lösenord för att komma åt våra grossistpriser?

När du registrerar dig skapar du ett användarnamn, vilket är din emailadress, och ett lösenord du själv väljer.

Varför står det 3 olika priser för varje produkt?

De 3 priserna baseras på orderantalet, så ju mer du köper desto billigare blir produkten. Alla våra priser är väldigt konkurrenskraftiga och det första priset ger dig gott om rum för en bra marginal med det rekommenderade försäljningspriset. Vi erbjuder sedan ett mittenpris och ett bulkpris när du beställer mer av samma produkt, och detta kan vi göra då det sparar oss tid vid plockning och packning om innerlådan eller kartongen inte behöver öppnas och enskilda produkter tas ut. Bulkpriset (kartongpriset) kan vara så mycket som 25% billigare än standardpriset, men oroa dig inte, om du inte kan beställa bulkantal så ger vårat standardpris fortfarande rum för god vinstmarginal, mer information nedan.

Har ni ett rekommenderat försäljningspris?

Ja, våra produkter har ett RRP som baseras på det första priset. Detta är endast en guide och inte priset du måste sälja produkten för, det är där för att hjälpa dig prissätta produkterna i din butik eller försäljningsplattform.

Inkluderar era priser moms?

Nej, alla våra priser är ex moms. Moms läggs till i kassan om det gäller på den ordern. om du har ett giltigt momsregistreringsnummer för landet dit varorna ska levereras, lägg till det i er leveransadress så validerar hemsidan det och tar bort momsen innan betalning. Om du inte har ett giltigt momsnummer för landet dit varorna ska levereras kommer du att debiteras moms. Icke-EU-länder som Schweiz och Norge debiteras ej moms.

Vilken momssats gäller?

Moms på ordrar inom EU ligger på 23% om du inte har ett giltigt momsregistreringsnummer för leveransdestinationen. Momsregistreringsnumret måste läggas till i leveransadressen.

Hur mycket kostar frakten?

Fri frakt gäller på ordrar över 5000 kronor till Europa Zon 1, för alla andra destinationer varierar fraktkostnaden. För mer specifik information om fraktpriserna, inklusive kostnaden för full internationell frakt, vänligen besök vår Frakt & Leverans-sida.

Hur länge behöve jag vänta på leverans?

Leverans av grossistordrar kan ta mellan 5 och 10 dagar beroende på destination och säsong, men vi siktar alltid på att plocka, packa och skicka så snabbt som möjligt.

Om du betalar för vår prioriterade leverans kan din order ta mellan 3 och 8 dagar beroende på destination och säsong. Vi använder inte en snabbare transportör för prioriterade ordrar, dem hanteras bara snabbare av vårat lagerteam. 

Vad händer om jag inte är där vid leveranstillfället?

Om du inte är på plats när dina lådor levereras kommer transportören göra ytterligare leveransförsök eller leverera dina lådor till ett utlämningsställe (beroende på transportör). Om du har speciella leveransinstruktioner som måste följas vänligen lägg till det i leveransinformations-boxen i kassan.

Varför skickar ni inte till Storbritannien eller Nordirland?

Produkter beställda på vår Svenska hemsida hanteras av vårat Europeiska distributionscenter i Polen. och vi skickar inte till Storbritannien från detta lager. Om du vill beställa varor till Storbritannien, Nordirland eller Kanalöarna (Guernsey, Jersey, Alderney och Sark) vänligen besök vår systerhemsida www.puckator.co.uk - du kan logga in med samma emailadress och lösenord om du redan registrerat dig här på vår Svenska hemsida.

Har ni ett minimumordervärde?

Ja, vår minimumorder är 1750 SEK ex Moms för Europa.

Finns produkterna som visas på hemsidan på lager?

Vår hemsida visar alla produkter som finns på lager eller som snart kommer in. Om en produkt finns på lager har den en lagerstatus som uppdateras löpande under dagen när ordrar läggs. Om en produkt är ny eller inte finns på lager men som snart kommer in visas ett ca leveransdatum.

Endast produkter som finns på lager kan beställas på vår hemsida. om du vill förbeställa en produkt som kommer in snart vänligen kontakta vår kundtjänst

En produkt var slutsåld när min order levererades. Hur får jag tillbaka pengarna?

Om en produkt inte fanns tillgänglig när ordern hanterades av vårat lager kommer den att tas bort från den slutgiltiga fakturan. Om du betalade via Paypal eller kort kommer beloppet att skickas tillbaka till den betalningsmetoden. Om du betalade via banköverföring kommer balansen lämnas på erat konto hos oss och dras av er nästa order. Denna balans visas ej på hemsidan så om du vill kolla detta vänligen kontakta kundtjänst.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar alla stora, normala kredit- och debitkort samt paypal, om ni vill motta er order så snabbt som möjligt är detta det bästa alternativet. Vi accepterar också banköverföringar, och om du önskar 30 dagar kan du ansöka om detta genom vår kundtjänst (vi behöver då mer information samt göra kreditkoller).

Är min betalning säker?

Ja, vår hemsida och betalningssystem är 100% säkert, det hanteras genom en betalningsgateway och inga betalningar förvaras på vår hemsida.

Kan jag sälja era licensierade produkter till hela världen?

Puckator erbjuder ett stort urval av fullt licensierade produkter med varumärken som Aardman, Pusheen och Volkswagen. Dessa produkter är generellt licensierade för försäljning till Europa och Storbritannien, men inte exklusivt. Om du är intresserad av att sälja våra licensierade produkter utanför Storbritannien eller EU, vänligen kontakta oss för att kolla om det är möjligt.

Är några av era produkter exklusiva för utvalda platser?

För 99% av våra produkter är svaret nej, det finns inga exklusiva rättigheter såvida det inte är relaterade till en licensierad design. Dock har utvalda produkter i vårat Relaxeazzz-utbud vissa begränsningar i Finland. För mer information, kontakta oss på support@puckator.se.

Hur packas min order?

De flesta av våra presentprodukter är individuellt packade i lådor, men vissa kommer i en displaylåda eller innerlåda med antal från 2 till 24, 48 eller mer.

Vad gör jag om jag har problem med min order? (T.ex. trasiga eller saknade produker)

Vi säljer presentartiklar, så ibland kan det hända att en produkt går sönder under transporten. Om detta händer vänligen maila oss på support@puckator.se inom 14 dagar från leveransdatumet med din orderinformation, inklusive ordernummer, produktkod, antal och bilder på skadorna. Vänligen notera: Bilder på de skadade produkterna behövs för att en återbetalning ska göras. Andra problem du upplever med din order måste rapporteras via email till support@puckator.se inom 14 dagar från leveransdatumet.

Vilket pålägg kan jag lägga till på grossistpriserna?

Det beror på dina allmänna omkostnader, men generellt multiplicera grossistpriset ex moms med 2.5 eller 3. Om du köper presentartiklar i bulk kommer du ha en större vinstmarginal, eller kunna ge dina kunder mer rabatter.

Från vart skickas mina produkter?

Alla våra Euorpeiska ordrar skickas från vårat Europeiska distributionscenter i Wroclaw, Polen.

Skickar ni till Amazon?

Ja, kontakta oss för mer information.

Erbjuder ni dropship?

För tillfället erbjuder vi ingen dropship-service till EU. 

Om du är utanför EU, i Storbritannien eller ROW-platser, vänligen besök www.puckator-dropship.co.uk för mer information om denna service.

Copyright © 2000 - 2024 Puckator EDC Sp. z o.o. Ul. Graniczna 8AA, 54-610 Wrocław, Polen. Organisationsnummer: 389391683 , MOMS PL8943170010